dimecres, 23 de novembre del 2011

Triar. S'acosta el moment.

S'acosta l'hivern. Malgrat tot avui el dia és esplèndid. Radiant. El Sol s'imposa i aconsegueix foragitar els núvols dels darrers dies. Els mediterranis necessitem el Sol. Potser necessitem el Sol tant com l'aigua o els aliments. Necessitem el Sol. Necessitem notar la seva llum i sentir la seva escalfor. Per això quan portem uns quants dies sense veure'l el trobem a faltar i una certa sensació de tristor s'apodera de nosaltres. Avui ens estem vacunant. Estem recuperant temps perdut. Estem agafant energia pel que ens vindrà a sobre. S'acosta l'hivern i més retallades. Sembla que en dies lluminosos tot es veu més clar. Veus més enllà. L'horitzó està més lluny. Així doncs, és un bon dia per anar definint les tries. Triar és sinònim de fer-se gran. Vol dir assumir responsabilitats. Triar és prendre un camí per deixar-ne un altre. Per tant, és important triar amb arguments. Que la decisió sigui meditada. Per tots ells era més fàcil abans. Abans algú triava per ells. Ells i elles no decidien, o decidien ben poc. No haver de triar, no haver de decidir implica poca responsabilitat. No sóc jo el que m'equivoco. S'equivoquen els altres. D'aquí que la responsabilitat no és meva. És dels altres. És important doncs acompanyar en aquesta etapa. No decidir per ells. Acompanyar en la seva presa de decisions. Donar arguments. Fer reflexionar. Cal, no obstant, desdramatitzar. És un moment important, si, però si m'equivoco no passa res. Ja rectificaré. Forma part del "fer-se" gran. De créixer. De madurar. La primera tria important s'acosta. Batxillerat o Cicle Formatiu. Recordo que les dues opcions són igual de vàlides. Cal pensar, meditar quin ha de ser el meu camí. No per semblar més fàcil o més difícil. No perquè té més o menys prestigi, suposadament. No pel que fan els meus amics o amigues d'avui, d'ara. He de triar segons el criteri del què vull fer. Del què m'agradaria fer. De les habilitats que tinc. Les dificultats, si es presenten, ja les superaré. Ja lluitaré per superar-les. Per donar arguments avui hem fet una activitat. A vegades desconec el què m'agrada i és més fàcil començant per descartar el què segur que no m'agrada. Avui hem començat a fer això. Plantejar feines, treballs i estudis i eliminar allò que penso que mai faria. Amb la resta. Amb el que hem queda, he de començar a prendre decisions. Queda poc per arribar a una de les primeres bifurcacions importants. Per agafar un camí o un altre. Hem de prendre consciència d'això. Hem d'escollir. Malgrat s'acosti l'hivern, hem de triar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada