dijous, 3 de novembre del 2011

Tot cercant l'ADN

Avui els companys de Biologia s'han posat les bates, que no les botes, i han pujat cap al laboratori. L'objectiu era extreure l'ADN d'una ceba. Tots els materials preparats: la ceba, el detergent, la sal, aigua destil·lada, el suc de pinya i l'alcohol. Ja estem preparats per fer de científics. Una de les primeres operacions és la que ha provocat més plors: pelar la ceba. De fet no sabem si tots els que ploraven era per pelar cebes o hi havia altres motius. Esperem que no. Després de tallar-la una miqueta afegim detergent, sal i l'aigua. Quan tenim la barreja la triturem amb la batedora. Tot seguim ho colem i afegim el suc de pinya. El pas més complicat és afegir l'alcohol a poc a poc, tot caient per les parets del vas. Després de reposar s'haurien d'haver creat dues capes. A la capa superior s'hauria d'haver format la cromatina de l'ADN sencera. En el seu ímpetu la majoria ha triturat massa i la cromatina no els ha sortit sencera. Els ha quedat tota esmicolada. De totes maneres l'experiència a estat més que positiva. Potser ha estat una de les primeres passes d'alguna carrera prometedora. Això només ens ho dirà el temps. De moment us passo l'experiència en imatges.

 
Com va dir Confuci:

"M'ho van explicar i ho vaig oblidar,
ho vaig veure i ho vaig entendre,
ho vaig fer i ho vaig aprendre."


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada