dimarts, 21 de febrer del 2012

Competències bàsiques. Crònica des del Claret

Gaudint d'aquestes temperatures relativament suaus en ple hivern ens arriba la crònica de les competències de la Maria Ortiz, alumna del Claret. No és casualitat. La Maria és amiga de la "nostra" Maria i és una de les alumnes que em va tenir d'aplicador. Agrair molt la seva col·laboració i que serveixi de testimoni dels alumnes de 4t A del Claret. Un record per tots ells i elles. Us deixo amb la seva crònica.

Crònica de la Maria Ortiz
4t d'ESO A. Claret


Els alumnes de tot Catalunya vam ser examinats en les àrees de llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa i matemàtiques els passats 15 i 16 de febrer. Ja feia temps que estàvem avisats sobre aquestes proves, però no va ser fins uns dies abans quan vam començar a pensar-hi i a comprendre realment a què ens afrontaríem uns dies abans.
“Són unes proves que serveixen per avaluar els coneixements bàsics que un alumne de la vostra edat hauria de tenir” ens va dir un professor, intentant tranquil•litzar-nos uns dies abans. Però no podíem evitar posar-nos nerviosos pensant en quina dificultat ens trobaríem en aquells dossiers. Fins arribar al punt en què moments abans de l’examen de matemàtiques, repassàvem amb els companys del nostre voltant les fórmules de les àrees i volums que molts ja teníem oblidades.
Cada dia de 9 a 11 del matí venia un aplicador d’un altre centre a repartir i supervisar l’execució dels exàmens. Es va fer estrany trobar-nos dins l’aula amb un professor que no coneixíem, però de seguida ens vam acostumar. Per part meva i dels meus companys, agraïm la calidesa i la proximitat amb la què l’aplicador ens va tractar, contribuint també d’aquesta manera a tranquil•litzar-nos i fer que l’estona sembles més curta.
La dificultat de les proves era adequada al nivell de 4t d’ESO, en alguns àmbits crec que fins i tot era més fàcil. Però hi estic d’acord ja que d’aquesta manera, si hi ha algun alumne no ha assolit aquells coneixements, aquestes proves serviran per alertar-lo sobre la seva situació acadèmica. 
Crec que s’hauria de continuar fent en les futures generacions ja que d’aquesta manera, cada any es tindria un indicador que mostraria com està l’educació catalana, que servirà per construir un futur competent i millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada