dijous, 20 d’octubre del 2011

Emprenedors

Abans de començar a explicar el tema d'avui que no és altre que el dels emprenedors, deixeu-me omplir un parell de línies amb una de les notícies del dia. Bé, més que la notícia del dia. Es tracta del cessament definitiu de l'activitat armada per part d'ETA. Més enllà de les possibles consideracions polítiques, això hi ha moltes persones molt més qualificades que ho faran aquests propers dies, aquesta notícia és un pas, sembla que pràcticament definitiu, cap a una pau definitiva al País Basc. Només aquest fet ens ha d'omplir d'esperança. És un dia històric després de 52 anys. Ens hem d'alegrar per Euskadi.

Dit això, anem als emprenedors. A principis de setembre explicava una mica amb la boca petita que a la matèria de tecnologia els alumnes farien un projecte de creació d'una empresa. En aquells moments poques pistes més podia donar. No podia entrar en detalls. Encara estàvem en procés de negociació i els temes encara no estaven tancats. Com dirien en els contractes dels futbolistes quedaven alguns serrells. Hores d'ara tot està tancat i ja podem explicar el misteri dels emprenedors. Segons el diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans:

emprenedor1 -a

adj. [LC] Que no vacil·la a posar en execució els seus designis, que no tem d’emprendre les coses, que posa una gran activitat en les seves empreses. Un projecte per a gent emprenedora.

Bé, gràcies a l'Ingrid, vam establir contacte amb la Fundació Escola Emprenedors. Aquesta fundació ofereix assessorament i ajut per crear un projecte propi. No m'extendré. Qui vulgui més informació, que consulti la seva web. Us he posat el link un parell de línies sobre aquesta. El projecte té una durada de 12 sessions d'una hora. Va, des de pensar el projecte que vull desenvolupar fins el màrqueting que he de fer per llançar el producte o servei al mercat. Tot això passant per desenvolupar la idea, calcular els preus, estudiar la competència, posicionar-se en el mercat, etc. El desenvoluparem al llarg del segon trimestre, a raó d'una hora setmanal. Una persona de la fundació vindrà a l'escola i assessorarà, guiarà, dinamitzarà i ajudarà als alumnes a tirar endavant els seus projectes. Cada projecte pot ser una empresa, un projecte d'empreneduria social o d'innovació dins d'una empresa. Cal promoure la creativitat i deixar que la imaginació treballi al 100%. La part més curiosa o interessant és que tot això que acaba en una presentació "formal" de cadascun dels projectes que es fa en anglès. Cal que els alumnes afrontin aquestes dificultats i superin aquests nous reptes. Que aprenguin a moure's una mica més dins d'aquest món globalitzat. Això els ha de dotar d'un plus en la seva formació. Els alumnes que participaran en el projecte seran els alumnes de tecnologia i/o els alumnes d'ampliació d'anglès. Així doncs, a part, de l'hora setmanal que guiarà l'expert, els alumnes tindran més hores per desenvolupar el projecte a l'escola.

Penso que aquest tipus d'informació i formació no estrictament formal, cada cop hauria d'estar més present a les escoles. Hem de dotar als nostres alumnes d'altres "armes" perquè desenvolupin tot el seu potencial creatiu en uns temps laboralment complicats i insegurs com els estem travessant.
Finalment, no voldria acabar aquesta entrada al blog sense deixar-vos el vídeo de la conferència que l'Steve Jobs, va pronunciar a la Universitat d'Stanford l'any 2005. Sabent la fatal notícia de la seva pèrdua, el document potser pren molta més rellevància. Que cadascú n'extregui les seves pròpies conclusions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada